onsdag 3. mars 2010

Bjørn Einar Romøren.

Jeg var en av de som kjapt meldte meg inn i facebookgruppa "La Anette Sagen innvie nye Holmenkollen", for dette unner jeg virkelig den dama! Jeg hadde ikke engang fått med meg at det ble voldsomt oppstyr rundt denne dagen i dag, før jeg tilfeldigvis hørte noe på radioen på jobb i dag om at Romøren allerede hadde hoppet. Jeg fikk ikke med meg så mye, så jeg leita opp saken på nettet når jeg kom hjem, og jeg lurer: "Hva bråker folk sånn for?"

For å sitere Romøren: "Med et splitter nytt - fortsatt noe uferdig - prestisjeanlegg, som betyr så mye for Norge, for skisporten og for det kommende VM-arrangementet i Oslo neste år, skulle det bare mangle om ikke absolutt alt var testet, timet og tilrettelagt før man slipper første hopper utfor i en offisiell åpning som skal direktesendes på NRK Dagsrevyen"

Og jeg er så enig! Det hadde jo tatt seg ut om Anette Sagen tryna før hoppkanten og ikke kunne hoppe ikveld, eller gjorde det på direkteTV for den saks skyld, fordi de ikke hadde testa bakken på forhånd. Hadde det dukket opp store svikt hadde de kanskje ikke hatt midler eller tid til å fikse opp feilen heller, og det hadde ikke blitt noe. Såklart må man teste bakken. Og de kan jo ikke bare droppe det fordi Anette Sagen ikke er i landet, engang. Som Romøren også sier så skal jo ikke dette inn i noen historiebøker på noen som helst måte, det var prøvehopping, og ingen tellende rekorder. Såklart hadde det vært stas å hoppe først, men hadde det vært stas å være den første som tryna pga feil på anlegget, f.eks? Og er det Bjørn Einar Romøren sin feil at Kollenhopp ble spurt om å teste bakken?
Dette var jo ingen offisiell greie, men såklart er det jo fryktelig vanskelig for enkelte mediaer å holde seg unna, hva skulle de ha lagd oppstyr om i dag da? Hadde de kjeppjaga enhver journalist eller privatperson, og latt Kåre Olsen på 24 år fra oppi huttiheita som ingen har hørt om teste bakken, så hadde nok ingen brydd seg, men det koster visst å være en offentlig person.


Jeg gleder meg fortsatt til å se Anette Sagen innvie den nye bakken, og jeg håper hu hopper bedre enn noen gang!
For min del blir det ikke mindre moro, så får dere ødelegge moroa for dere sjøl.. Nå skal nemlig Kollen innvies offentlig.

Ingen kommentarer: